5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken. Houdt innerlijk conflict je tegen? Wanneer we worstelen met innerlijke conflicten, is het in feite een strijd tussen onze emoties en gedachten. Als een situatie niet verloopt zoals we hadden verwacht, kan dit gevoelens van woede, stress, angst en frustratie loslaten.

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken.

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken.

Er zijn veel verschillende soorten innerlijke conflicten. Je weet misschien dat je een relatie moet beëindigen, maar je blijft jezelf erover praten. Je weet misschien dat je gezonder moet eten, maar het eten van het voedsel waar je van houdt, is het enige waar je op dit moment plezier aan beleeft. Wat het innerlijke conflict ook is, het kan je ervan weerhouden een gelukkig, gezond leven te leiden. Ontdek 5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken om gelukkiger en meer vervuld te zijn.

1) Identificeer en confronteer innerlijke conflicten.

Je zult het moeilijk vinden om je innerlijke conflict aan te pakken als je je er niet volledig van bewust bent. Het identificeren van en bewust zijn van innerlijke conflicten is echter niet altijd gemakkelijk. Het is tenslotte veel gemakkelijker om confrontaties en de dingen die ons ongemakkelijk maken, te negeren.

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken. identificeer je innerlijk conflict

Het probleem is dat wanneer je je innerlijke conflicten negeert, ze na verloop van tijd alleen maar erger worden. Dus begin met het opschrijven van wat je wilt en de dingen die je tegenhouden. Duik dan in je innerlijke conflict en probeer te begrijpen waar het vandaan komt. Komt het bijvoorbeeld uit een plaats van angst of troost? Vaak blijven we vastzitten in routines omdat het de manier is waarop onze geest ons beschermt.

2) Breng je beweegredenen en emoties in evenwicht.

Om innerlijke conflicten aan te pakken, moet je in staat zijn om een ​​balans te vinden tussen rationale en emotie. Als je de neiging hebt om je meer te concentreren op je emotionele behoeften en verlangens, zal je rationele denken in gevaar komen. Evenzo, als je je alleen zou concentreren op rationeel zijn, zouden je emotionele behoeften eronder lijden. Om de beste keuzes te maken, leer je hoe je redenen en emoties in evenwicht kunt brengen.

3) Voorkom overhaaste beslissingen.

Als je een emotionele tijd doormaakt, neem dan geen overhaaste beslissingen. Denk na over wat het beste voor jou is, zonder de impact te vergeten die je beslissing op anderen zal hebben. Het is gemakkelijk om overhaaste beslissingen te nemen als je te maken hebt met innerlijke conflicten. Maar kalm blijven en echt goed nadenken, zal leiden tot de beste beslissingen.

4) Bedenk wat je echt wilt.

Wat wil je echt? Vaak komt ons innerlijke conflict voort uit het niet doen van de dingen die we verlangen. Als je iedereen probeert te plezieren, zul je je uiteindelijk alleen maar ellendig voelen. Dus als je het gevoel hebt dat je niet trouw bent aan jezelf, doe dan een stap terug. Denk na over wat je echt wilt en richt je energie daarop.

 

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken., conflict in jezelf

5) Oefen meditatie.

Ten slotte is meditatie een geweldige manier om innerlijke conflicten aan te pakken. Het geeft je de rust en mentale helderheid om na te denken over je leven en de dingen die je moet veranderen. 

5 manieren om innerlijke conflicten aan te pakken.

Het kan even duren om eraan te wennen, maar er zijn geweldige beginnerscursussen om te helpen. Waar ikzelf goede ervaring mee heb, is de cursus Overgangstransformatie. Deze cursus is speciaal gemaakt voor vrouwen tussen de 40 en 60 jaar en besteedt ook aandacht aan overgangsklachten.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *