Hoe kan ik leren ontspannen

Video afspelen

Stress, stress, stress

Waarom is stress ongezond?

 

Stress hoeft op zich niet direct ongezond te zijn. Sterker nog, als je in gevaar bent, zorgt stress ervoor dat je daar goed op reageert. Denk aan een auto die aan komt rijden en waar je nog net voor weg kunt springen. Deze stress is tijdelijke stress en als het gevaar geweken is, neemt de stress uiteindelijk weer af. Tenminste, dat zou zo moeten zijn.

Stress die echter niet afneemt kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Je kunt er erg ziek van worden, zoals bijvoorbeeld een burn-out of een depressie. Maar te lang teveel stress kan ook tot lichamelijke klachten leiden en die kunnen ernstig zijn of worden. Lees hier (externe link) het achtergrond artikel van de ggz met 10 redenen waarom stress zo gevaarlijk voor je gezondheid kan zijn.

Zorgen en piekeren

Je zorgen maken is net zo min altijd per definitie ongezond. Iedereen is wel eens bezorgd om iemand om wie je geeft. Of misschien gaat het bedrijf waar je werkt onzekere tijden tegemoet en staat je baan wel op het spel. 

Als de zorgen je functioneren blijvend gaan belemmeren of je zorgen slaan om in piekeren of paniek, dan wordt het tijd om er iets aan te doen. Je veel zorgen maken of piekeren kosten je namelijk ontzettend veel energie en je krijgt er helemaal niets voor terug. 

Bovendien kan piekeren ook tot klachten met je gezondheid leiden. Veel piekeren betekent vaak dat je tot laat in de avond of zelfs tot ver in de nacht “in je hoofd” zit. Je komt dan moeilijk in slaap en dan rust je niet uit. 

In extremere gevallen kan piekeren zelfs tot angst stoornissen leiden waardoor je misschien helemaal niet meer kunt functioneren. Als het zover is gekomen, is het verstandig via je huisarts professionele hulp te gaan zoeken. Het is mooi als het zover niet komt. Het is fijn als je dat vóór kunt zijn.

Tijd om er iets aan te doen, dus. 

Hoe kan ik leren ontspannen, gespannen vrouw
Hoe kan ik leren ontspannen, tress man

Hoe kan ik leren ontspannen; neem stress altijd serieus

 

We kunnen stress indelen in vijf niveaus.

LICHAMELIJKE STRESS:
Deze vorm van stress uit zich in bijvoorbeeld hoofdpijn, duizeligheid, slaapproblemen en vermoeidheid

 

EMOTIONELE STRESS:
Stress die zich uit in angst, boosheid en prikkelbaarheid.

 

COGNITIEVE STRESS:
Deze vorm van stress uit zich in dingen vergeten, concentratie problemen en piekeren.

 

GEDRAG STRESS:
Stress die zich uit in vermijden van andere mensen, agressief gedrag, teveel of juist te weinig eten, meer roken of meer alcohol drinken.

 

SOCIALE STRESS:
Deze vorm van stress uit zich in minder belangstelling voor je omgeving en conflicten thuis of op je werk.

Ongezonde stress kan je leven danig en langdurig verzieken.

Hoe kan ik leren ontspannen, iets doen tegen stress

Gevolgen van stress

De gevolgen stress kunnen zowel psychisch als lichamelijk zijn. Door langdurig onder stress te staan raakt je brein ontregelt. Hierdoor kun je een depressie of een burn-out ontwikkelen. Daardoor kun je langere tijd op minder niveau of zelfs helemaal niet functioneren.

Stress zorgt er daarnaast ook voor dat er in je lichaam minder witte bloed lichaampjes worden aangemaakt en die heb je nodig voor je afweersysteem. Als dat niet goed werkt, word je vatbaar voor ziektes zoals hart- en vaatziekten, klachten met je spijsvertering en
Diabetes type 2. Redenen genoeg dus om stress heel serieus te nemen.

Online cursus leren ontspannen

Stress kan echt heel ongezond zijn. Tijd om er iets aan te doen en dat is aan JOU. Hoe je in de stress bent geraakt is misschien interessant, maar nog veel interessanter is het om UIT die stress te raken. Daar is de Online Cursus Leren Ontspannen dan ook met name op gericht. Dat is ook het doel dat je hebt om weer verder te kunnen. Je wilt van je zorgen en stress af. Of in ieder geval er zo mee om kunnen gaan dat het je functioneren niet meer belemmerd. 

Wacht niet langer, kom in actie

In 9 weken ontvang jij 19 lessen en kun jij op een praktische en effectieve manier leren om de spanning in je leven los te laten. Door vragen en opdrachten die je direct kunt oefenen leer je je oude patroon te doorbreken en komt er rust in je hoofd en in je lichaam. 

Stapsgewijs

Door de stapsgewijze opbouw van de cursus krijg je inzicht in de diepere oorzaken die ten grondslag liggen aan jouw stress. De oefeningen zorgen er vervolgens voor dat je ook daadwerkelijk met het terugbrengen van je stressniveau aan de slag kunt. Het mooie is dat je door deze cursus te volgen ook inzicht krijgt in het herkennen van je eigen bronnen van stress. In de toekomst ben je dus beter in staat te voorkomen dat je de stressniveau door het plafond gaat. Je hebt geleerd dat punt vóór te zijn.

Veilige omgeving

Het mooie is dat je deze cursus volledig online kunt volgen. Je leest de hoofdstukken door wanneer jij daar tijd voor hebt of daar tijd voor maakt (!). Je kunt de cursus thuis in je vertrouwde en veilige omgeving volgen. 

De lessen worden je per mail toegestuurd. In totaal krijg je  dus 19 lessen verdeeld over 9 weken. Dat betekent aan de ene kant dat er regelmatig een les ter beschikking komt, maar dat er wel wat tijd tussen de lessen zit zodat je met de oefeningen aan de slag kunt of even na kunt denken over wat je in de laatste les hebt geleerd.

Je krijgt praktische tips en opdrachten om écht aan de slag te gaan zodat je een verandering daadwerkelijk in gang kunt zetten.

Globale verdeling van de online cursus leren ontspannen.

Je kunt de Online Cursus Leren Ontspannen globaal in drie blokken opdelen.

Blok 1

In de lessen die betrekking hebben op dit blok leer je waarom wij ons als mensen eigenlijk zorgen maken. Door dit inzichtelijk te krijgen leg je de basis voor een meer ontspannen leven.

Blok 2

In de lessen van blok 2 ga je leren hoe je op een effectieve manier je zorgen kunt loslaten. Hierdoor kun je je beter ontspannen.

Blok 3

In de lessen die betrekking hebben op het derde blok leer je verschillende technieken aan die je helpen blijvende ontspanning te ontwikkelen.

Wie weet heb jij met deze Online Cursus Leren Ontspannen wel DE oplossing gevonden om beter om te kunnen gaan met de zorgen die je hebt. Misschien is deze online cursus voor jou wel een hele goede manier om effectief  en definitief iets aan je stressniveau te doen.

nooit meer zorgen of stress, wat levert het op

Wat levert deze cursus je op?

  • Beter kunnen ontspannen
  • Gevoel van energie en vrijheid
  • Innerlijke kracht 
  • Innerlijke rust 
  • Positiever denken
  • Zelfvertrouwen 

Aantrekkelijke bonus

Bij deze online cursus leren ontspannen krijg je nu een paar aantrekkelijke extra’s:

Bonus 1: Gratis het e-boek Inzicht in je Kracht

Bonus 1 Inzicht-in-je-Kracht-2016

Leer de 10 redenen waarom jij je doel nog niet hebt bereikt en vind de inspiratie over je persoonlijk kracht. Ontdek het inzicht dat kan leiden tot verandering. Hier alvast de drie beste tips voor een meer ontspannen leven. Pluk de dag, denk positiever en weet wat je écht wilt. De juiste mindset  voor succes.

Bonus 2: Eén email coachingsessie van Frank de Moei 1)

Heb je naar aanleiding van de cursus nog een persoonlijke vraag, dan kun je eenmalig per mail die vraag aan Frank stellen. Hij zal je dan zo snel mogelijk antwoorden. Dit kan ook een wedervraag zijn die je tot nadenken stemt. Voor deze sessie hoef je niets te betalen.

Je krijgt tenslotte een 15-dagen 100% geld terug garantie voor deze aanbieding, je loopt dus geen enkel risico.

1 Frank de Moei is een professionele coach en trainer Life-Coaching en Positieve Psychologie. aangesloten bij de NOBCO (Nederlandse orde van beroepscoaches) en het EMCC (European Mentoring and Coaching Council) 

Regelmatig is er een aantrekkelijke aanbieding. Klik op onderstaande afbeelding voor de meest actuele prijzen.

Terug naar Reviews van online cursussen

Of ga naar de Homepage

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *