Vrouwen en krachttraining

STRAKKER IN JE VEL DOOR KRACHTTRAINING

Vrouwen & Krachttraining

VROUWEN EN KRACHTTRAINING

Afvallen door de juiste krachttraining en dat werkt beter dan alleen cardio! Als je als vrouw wilt afvallen en tegelijk iets voor de stevigheid van je botten wilt doen, dan is krachttraining dé aangewezen manier.

Binnen 8 tot 16 weken BLIJVEND je vetpercentage verlagen?

KAN DAT? JAZEKER!

HOE DOE IK DAT?

In ieder geval NIET door een extreem dieet.

Extreme diëten werken absoluut, maar ze zijn niet vol te houden. Dus heeft het uiteindelijk geen zin. Op termijn ben je waarschijnlijk alleen maar zwaarder geworden.

Dat komt over het algemeen je zelfvertrouwen niet ten goede.

VROUWEN EN KRACHT TRAINING

HOE MOET HET DAN WEL?

Gewoon, door krachttraining, voeding, op tijd kunnen ontspannen en een gezonde leefstijl

Ehm… natuurlijk. Klinkt eenvoudig. Maar krachttraining…. daar krijg je toch van die enorme spierbundels van. Dat vind ik helemaal niet mooi.

Maak je geen zorgen. De meeste mensen met dat soort spierbundels hebben er jáááren over gedaan om die spierbundels te krijgen en vaak hebben ze ook supplementen gebruikt. Dat is hier absoluut niet de bedoeling. Bovendien is het voor vrouwen sowieso lastiger om dit soort spierbundels te kweken, want vrouwen hebben veel minder testosteron dan mannen. En net dát hormoon heb je nodig om grote spierbundels te kweken.

VROUWEN EN KRACHTTRAINING

Krachttraining is voor vrouwen ONTZETTEND belangrijk. Waarom?

  • Je leeft langer.
  • DE oplossing tegen osteoporose.
  • Ga er strakker eruit zien.
  • Voel je mentaal beter.

Je leeft langer.

Er is AANTOONBARE GEZONDHEIDSWINST te halen uit krachttraining.

Zie Ouder worden en spierkracht 

Gewicht verliezen kan heel lastig zijn. Krachttraining versterkt je lichaam en met het doen van krachtoefeningen kun je al een enorme gezondheid winst behalen. Je kunt bijvoorbeeld de kans op diabetes verkleinen. Dit is onderzocht door dokter Preethi Srikanthan, endocrinologist1) aan de David Geffen School of Medicine 2)at UCLA, Los Angeles

1) Een endocrinologist is een gespecialiseerde arts die mensen onderzoekt, behandelt en begeleidt met aandoeningen waarbij de stofwisseling is betrokken, maar ook bij aandoeningen waarbij hormonen of hormoonproducerende organen een rol spelen.

2) David Geffon School of Medicine is een gerenommeerde openbare universiteit in Californië. UCLA behoort tot de beste openbare universiteiten van Amerika.

Vrouwen en krachttraining. Dokter Preethi Srikanthan over krachtraining en diabetes

DE oplossing tegen osteoporose

Krachttraining is DE oplossing tegen broze botten en botontkalking. Dit is gebleken uit Noors onderzoek uit 2013.

Zie Krachttraining en osteoporose

Vanaf je 35e begin je botdichtheid te verliezen. Na je 40ste gaat dit sneller. Uiteindelijk kan dit leiden tot osteoporose (botontkalking) die zo ernstig is dat botten makkelijk breken. Iedereen kent wel de verhalen van oudere mensen die vallen en dan een gebroken heup hebben. Naarmate je botten minder sterk zijn, gaat de genezing langzamer en is de kans groter dat je niet volledig herstelt.

Door je botten te belasten worden ze sterker en daardoor breken ze minder makkelijk. Je moet denken aan zaken als hardlopen, traplopen, tennissen, touwtje springen. Deze activiteiten hebben ook nog eens een positief effect op je uithoudingsvermogen.

Maar wat als je dit soort activiteiten niet kunt doen?

Je moet DIE activiteiten doen die bij jou passen, die je wel kunt doen EN die je vol kunt houden. Als je nu fanatiek met gewichten aan de gang gaat, maar je vindt dat helemaal niet leuk, dan houd je het waarschijnlijk niet vol. Maar voor het belasten van je botten kun je ook eens denken aan tuinieren, schoonmaken, wandelen en de hond uitlaten.

Wil je je botten echt een boost geven en serieus met je botstructuur aan de gang, dan is er een speciaal krachttraining schema voor vrouwen. 

HOE KOM IK DAARAAN? 

Dat krachttraining schema voor vrouwen is onderdeel van een heel pakket. Dit pakket gaat JOU helpen je doel te bereiken EN vast te houden. Lees verder hoe dat werkt.

Ga er strakker uit zien

KOM STRAKKER IN JE VEL!

AFVALLEN DOOR KRACHTTRAINING WERKT HEEL GOED!

Uit studie is gebleken dat HET grote voordeel van krachttraining ten opzichte van cardiotraining is, dat na een workout van krachttraining de training TOT 38 UUR NA DE TRAINING DOORWERKT.

Lees Effect krachttraining houdt lang aan.

Als je zo’n drie kwartier tot een uur per keer en drie keer in de week met gewichten traint zal je na verloop van tijd echt merken dat je lijf strakker is geworden. Het kost echter wel tijd en dat is ook de reden dat sommige mensen naar supplementen grijpen om te proberen dit proces te versnellen.

Voel je mentaal beter

Uit psychiatrisch onderzoek blijk dat je je mentaal beter gaat voelen als je aan krachttraining doet. Uit de metagegevens van 33 onderzoeken bleek dat mensen met sombere of licht depressieve klachten zich aantoonbaar beter voelen dan mensen met vergelijkbare klachten die géén krachttraining doen.

Lees Krachttraining tegen depressieve gevoelens

Vrouwen en krachttraining

En dan NU de oplossing

ECHT RESULTAAT BOEKEN

Leer hoe je kunt eten wat je lekker vind en TOCH kunt afvallen

Leer EFFECTIEF trainen zowel cardio als krachttraining.

  • Ontvang HET e-book over eten en vetverlies
  • Krijg daarnaast een e-book over cardio en krachttraining
  • En dan ook nog een e-book over progressie meten en je plan bijstelleng
  • Handige tool om de startwaardes van je voedingsplan uit te rekenen.

Met behulp van een video word je stap voor stap uitgelegd hoe je de tool gebruikt

  • Trainingsschema’s voor in de sportschool en thuis
  • Groepscoaching om ervaringen uit te wisselen en elkaar te stimuleren

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *