Welke krachttraining is goed voor vrouwen

Welke krachttraining is goed voor vrouwen. Vrouwen en krachttraining lijken niet altijd een logische combinatie. Dat komt omdat er nog altijd een masculien beeld over krachttraining bestaat.

Veel mensen denken bij krachttraining aan zwetende mannenlijven die in de sportschool met enorme gewichten spierbundels aan het kweken zijn. Dat is natuurlijk ook een vorm van krachttraining, maar dat is niet waar het hier over gaat. 

De meeste mensen met dat soort spierbundels hebben er jáááren over gedaan om die spierbundels te krijgen en vaak hebben ze ook supplementen gebruikt. En ook dat is niet waar het hier over gaat.

Bovendien is het voor vrouwen sowieso lastiger om dit soort spierbundels te kweken, want vrouwen hebben veel minder testosteron dan mannen. En net dát hormoon heb je nodig om grote spierbundels te kweken. 

Je kunt als vrouw best krachttraining goed gebruiken om je spieren beter te laten zien, maar dan heb je ook een speciaal voedingsschema nodig. Dan moet je ook echt gaan droogtrainen. Het laatste stuk van deze pagina gaat daar over.

Krachttraining is gezond als je het op de goede manier doet. Voor vrouwen vanaf ongeveer 35 jaar zou het eigenlijk een essentieel onderdeel van sport of beweging moet zijn. Daar zijn verschillende redenen voor.

welke krachttraining is goed voor vrouwen, lunches
Welke krachttraining is goed voor vrouwen, bankdrukken
squats

Welke krachttraining is goed voor vrouwen

Hoe moet het dan wel? De meeste gezondheidswinst als vrouw krijg je door een combinatie van krachttraining, voeding, op tijd kunnen ontspannen en een gezonde leefstijl

Krachttraining is voor vrouwen ONTZETTEND belangrijk. Waarom?

  • Je leeft langer.
  • DE oplossing tegen osteoporose.
  • Het helpt als je wilt afvallen.
  • Voel je mentaal beter.

Je leeft langer.

Er is AANTOONBARE GEZONDHEIDSWINST te halen uit krachttraining.

Zie Ouder worden en spierkracht 

Gewicht verliezen kan heel lastig zijn. Krachttraining versterkt je lichaam en met het doen van krachtoefeningen kun je al een enorme gezondheid winst behalen. Je kunt bijvoorbeeld de kans op diabetes verkleinen. Dit is onderzocht door dokter Preethi Srikanthan, endocrinologist1) aan de David Geffen School of Medicine 2)at UCLA, Los Angeles

1) Een endocrinologist is een gespecialiseerde arts die mensen onderzoekt, behandelt en begeleidt met aandoeningen waarbij de stofwisseling is betrokken, maar ook bij aandoeningen waarbij hormonen of hormoonproducerende organen een rol spelen.

2) David Geffon School of Medicine is een gerenommeerde openbare universiteit in Californië. UCLA behoort tot de beste openbare universiteiten van Amerika.

Vrouwen en krachttraining. Dokter Preethi Srikanthan over krachtraining en diabetes

DE oplossing tegen osteoporose

Krachttraining is DE oplossing tegen broze botten en botontkalking. Dit is gebleken uit Noors onderzoek uit 2013.

Zie Krachttraining en osteoporose

Vanaf je 35e begin je botdichtheid te verliezen. Na je 40ste gaat dit sneller. Uiteindelijk kan dit leiden tot osteoporose (botontkalking) die zo ernstig is dat botten makkelijk breken.

Iedereen kent wel de verhalen van oudere mensen die vallen en dan een gebroken heup hebben. Naarmate je botten minder sterk zijn, gaat de genezing langzamer en is de kans groter dat je niet volledig herstelt.

Door je botten te belasten worden ze sterker en daardoor breken ze minder makkelijk. Je moet denken aan zaken als:

  • hardlopen,
  • traplopen,
  • tennissen,
  • touwtje springen.

Deze activiteiten hebben ook nog eens een positief effect op je uithoudingsvermogen.

Maar wat als je dit soort activiteiten niet kunt of wilt doen?

Je moet DIE activiteiten doen die bij jou passen, die je wel kunt doen EN die je vol kunt houden. Als je nu fanatiek met gewichten aan de gang gaat, maar je vindt dat helemaal niet leuk, dan houd je het waarschijnlijk niet vol. Maar voor het belasten van je botten kun je ook eens denken aan:

  • tuinieren,
  • schoonmaken,
  • opruimen,
  • wandelen,
  • de hond uitlaten.

Krachttraining helpt bij afvallen

Kom strakker in je vel door je cardio work-out te combineren met krachttraining. Als je graag wilt afvallen, voeg dan krachttraining aan je dieet toe. Afvallen door de juiste krachttraining werkt beter dan alleen cardiotraining!

Uit studie is gebleken dat HET grote voordeel van krachttraining ten opzichte van cardiotraining is, dat na een workout van krachttraining de training TOT 38 UUR NA DE TRAINING DOORWERKT.

Lees Effect krachttraining houdt lang aan.

Als je zo’n drie kwartier tot een uur per keer en drie keer in de week met gewichten traint zal je na verloop van tijd echt merken dat je lijf strakker is geworden. 

Het kost echter wel tijd en dat is ook de reden dat sommige mensen naar supplementen grijpen om te proberen dit proces te versnellen.

Door echter de tijd te nemen en op de juiste manier je spieren te versterken is de kans groter dat je ook door blijft gaan met je krachttraining. Je hebt dan zoveel tijd in het doen van versterkende oefeningen gestoken dat het onderdeel van je training is geworden. Dan houd je dat ook vol.

Voel je mentaal beter

Uit psychiatrisch onderzoek blijk dat je je mentaal beter gaat voelen als je aan krachttraining doet. Uit de metagegevens van 33 onderzoeken bleek dat mensen met sombere of licht depressieve klachten zich aantoonbaar beter voelen dan mensen met vergelijkbare klachten die géén krachttraining doen.

Lees Krachttraining tegen depressieve gevoelens

Krachttraining voor vrouwen die hun spieren wél willen laten zien.

Wil je je spierstructuren wel zichtbaar maken en tegelijk je botten echt een boost geven, dan is er een speciaal krachttraining schema voor vrouwen. 

HOE KOM IK DAARAAN? 

Dat krachttraining schema voor vrouwen is onderdeel van een heel pakket. Dit pakket gaat JOU helpen je doel te bereiken EN vast te houden. Lees verder hoe dat werkt.

Het pakket heet Droog Trainen Protocol

Waarom heet het droogtrainen?

Droogtrainen wil zeggen dat je door je training je vetpercentage bewust omlaag brengt.

Dan ben je dus anders bezig met krachttrainen dan wanneer je dat voor afvallen en gezondheid gebruikt. 

Het Droog Trainen Protocol voor vrouwen is een online training echt gericht op vrouwen die hun vetpercentage willen verlagen. Het programma is ontwikkeld door de Droog Trainen Academy. De instructeurs zijn echt gericht op het droogtrainen van mensen. Zij hebben heel bewust aparte programma’s voor mannen en vrouwen ontwikkeld. Je hebt dus met mensen te maken die weten waar ze het over hebben. 

  • Ontvang HET e-book over eten en vetverlies
  • Krijg daarnaast een e-book over cardio en krachttraining
  • En dan ook nog een e-book over progressie meten en je plan bijstelleng
  • Handige tool om de startwaardes van je voedingsplan uit te rekenen.

Met behulp van een video word je stap voor stap uitgelegd hoe je de tool gebruikt

  • Trainingsschema’s voor in de sportschool en thuis
  • Groepscoaching om ervaringen uit te wisselen en elkaar te stimuleren

Deze training is regelmatig in de aanbieding. Klik op de onderstaande afbeelding voor de meest actuele prijzen.

Terug naar Reviews van online cursussen

Of gaan naar de Homepage

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *